Onsdag 21. mars ble årsmøtet for Norsk Bibliotekforening avd. Hedmark avholdt i Hamar bibliotek. Sakslistens høydepunkt var utdelingen av bibliotekprisen for 2017. Skolebibliotekar ved Storhamar skole ble nominert av et av NBFs medlemmer. I begrunnelsen står det blant annet at Tiril (…) «har skapt et aktivt og levende bibliotek. (…) Med et begrenset budsjett arrangerer … Fortsett å lese Årets bibliotekpris for 2017 tildeles skolebibliotekar ved Storhamar skole Tiril Eike!

Årsmøte i NBF Hedmark

Det innkalles med dette til årsmøte 2018 i Norsk Bibliotekforening, avdeling Hedmark. NB! oppdatert med sakspapirer nederst i saken! Tidspunkt: onsdag 21. mars 2018 kl. 1830. Sted: Hamar Bibliotek, Torggata 100, 2317  Hamar. Den viktigste saken denne gangen blir sammenslåingen av fylkeslagene i Hedmark og Oppland. Sentralstyret har gjort vedtak om at de går inn … Fortsett å lese Årsmøte i NBF Hedmark

Bibliotekprisen Hedmark 2017

Ved årsmøtet i mars 2018 skal vi dele ut bibliotekprisen Hedmark igjen! Bibliotekprisen Hedmark skal deles ut til «et bibliotek, enkeltpersoner eller organisasjoner/institusjoner i Hedmark. Prisen tildeles for arbeid som fremmer og synliggjør biblioteket og dets rolle i samfunnet. Fremtidsrettede, utradisjonelle og offensive tiltak innen kunnskapsformidling og kulturopplevelse, markedsføring, brukervennlighet og tilgjengelighet, god service og … Fortsett å lese Bibliotekprisen Hedmark 2017