Bibliotekprisen Innlandet 2019

Ved årsmøtet i mars 2020 skal vi dele ut bibliotekprisen igjen! Bibliotekprisen for NBF Hedmark og Oppland skal deles ut til «et bibliotek, enkeltpersoner eller organisasjoner/institusjoner i Hedmark eller Oppland. Prisen tildeles for arbeid som fremmer og synliggjør biblioteket og dets rolle i samfunnet. Fremtidsrettede, utradisjonelle og offensive tiltak innen kunnskapsformidling og kulturopplevelse, markedsføring, brukervennlighet … Fortsett å lese Bibliotekprisen Innlandet 2019

Rapport fra deltakelse på Granitol, del 3

I forbindelse med Granitol bibliotekfestival lyste vi ut festivalpass til to vinnere mot at de skrev en rapport fra festivalen. Det andre festivalpasset ble delt på to deltakere. Her kommer tredje og siste rapport, denne gangen fra Camilla Lostad Skrefsrud, Lillehammer bibliotek 31. januar, torsdag Hvordan utvikler vi fremtidens bibliotek var et overordnet tema for … Fortsett å lese Rapport fra deltakelse på Granitol, del 3

Rapport fra deltakelse på Granitol, del 2

I forbindelse med Granitol bibliotekfestival lyste vi ut festivalpass til to vinnere mot at de skrev en rapport fra festivalen. Det andre festivalpasset ble delt på to deltakere. Her kommer andre rapport, denne gangen fra Cathrine Strøm, programkoordinator, Litteraturhus Lillehammer og Lillehammer bibliotek. Onsdag 30. januar Fylkesordfører Even Aleksander Hagen slo an tonen for Granitol … Fortsett å lese Rapport fra deltakelse på Granitol, del 2

Årsmøte NBF Hedmark og Oppland

Det innkalles med dette til årsmøte 2019 i Norsk Bibliotekforening, avdeling Hedmark og Oppland. NB! oppdateres med sakspapirer nederst i saken! Tidspunkt: onsdag 27. mars 2019 rett etter et åpent møte som starter kl. 1830. Sted: Hamar Bibliotek, Torggata 100, 2317 Hamar. Før selve årsmøtet inviterer vi til åpent møte. Forfatter Thor Gotaas kommer og … Fortsett å lese Årsmøte NBF Hedmark og Oppland

Bibliotekprisen Hedmark/Oppland

Ved årsmøtet i mars 2019 skal vi dele ut bibliotekprisen igjen! Dette blir første gang vi deler ut prisen på vegne av et sammenslått NBF Hedmark og Oppland. Bibliotekprisen for NBF Hedmark og Oppland skal deles ut til «et bibliotek, enkeltpersoner eller organisasjoner/institusjoner i Hedmark eller Oppland. Prisen tildeles for arbeid som fremmer og synliggjør … Fortsett å lese Bibliotekprisen Hedmark/Oppland

Onsdag 21. mars ble årsmøtet for Norsk Bibliotekforening avd. Hedmark avholdt i Hamar bibliotek. Sakslistens høydepunkt var utdelingen av bibliotekprisen for 2017. Skolebibliotekar ved Storhamar skole ble nominert av et av NBFs medlemmer. I begrunnelsen står det blant annet at Tiril (…) «har skapt et aktivt og levende bibliotek. (…) Med et begrenset budsjett arrangerer … Fortsett å lese Årets bibliotekpris for 2017 tildeles skolebibliotekar ved Storhamar skole Tiril Eike!

Årsmøte i NBF Hedmark

Det innkalles med dette til årsmøte 2018 i Norsk Bibliotekforening, avdeling Hedmark. NB! oppdatert med sakspapirer nederst i saken! Tidspunkt: onsdag 21. mars 2018 kl. 1830. Sted: Hamar Bibliotek, Torggata 100, 2317  Hamar. Den viktigste saken denne gangen blir sammenslåingen av fylkeslagene i Hedmark og Oppland. Sentralstyret har gjort vedtak om at de går inn … Fortsett å lese Årsmøte i NBF Hedmark

Bibliotekprisen Hedmark 2017

Ved årsmøtet i mars 2018 skal vi dele ut bibliotekprisen Hedmark igjen! Bibliotekprisen Hedmark skal deles ut til «et bibliotek, enkeltpersoner eller organisasjoner/institusjoner i Hedmark. Prisen tildeles for arbeid som fremmer og synliggjør biblioteket og dets rolle i samfunnet. Fremtidsrettede, utradisjonelle og offensive tiltak innen kunnskapsformidling og kulturopplevelse, markedsføring, brukervennlighet og tilgjengelighet, god service og … Fortsett å lese Bibliotekprisen Hedmark 2017